Porsche 993 Turbo Techart

Scroll Down

Porsche 993 Turbo Techart

TECHART Automobildesign GmbH je nemecký automobilový tuner špecializujúci sa na existujúce vozidlá Porsche, pre ktoré ponúka rozsiahle tuningové balíky. Spoločnosť založili v roku 1987 Thomas Behringer a Matthias Kraus vo Fellbachu a o rok neskôr bolo sídlo spoločnosti presunuté do nemeckého Leonbergu. V priebehu 90. rokov minulého storočia spoločnosť Techart pokračovala v úpravách vozidiel Porche. Bol to posledný, vzduchom chladený model Turbo a prvý model Turbo s pohonom všetkých kolies z modelového radu 911.

Model 911 Turbo bol už vtedy legendárny a stanovil štandardy pre superautomobily na celom svete. Bolo to jediné auto, ktoré dokázalo vyzvať alebo zahanbiť Ferrari na okruhu, najmä ak bola trať mokrá, a jeho systém pohonu všetkých kolies poskytoval lepšiu trakciu ako Ferrari s pohonom zadných kolies. Porsche 911 Turbo bolo najbližším spojením medzi modelom 911 a mohutným Porsche 959, víťazom pretekov Dakar a LeMans.

Vyzeralo zákerne. Predný nárazník mal so širokou mriežkou a jednou lamelou. Na jeho rohoch boli vzduchové mriežky na chladenie bŕzd. Široké telo zvýrazňovali vzduchové vstupy na zadných blatníkoch, ktoré boli potrebné na napájanie turbodúchadla KKK. Pevné krídlo v zadnej časti bolo navrhnuté tak, aby zabezpečovalo prítlak na zadné kolesá.

V interiéri bolo Turbo vyrobené z vysokokvalitných materiálov, s koženými športovými sedadlami a plnohodnotnou prístrojovou doskou s piatimi ovládačmi. Klimatizácia a prémiové audio boli pre vozidlo štandardom. Strešné okno sa ponúkalo ako voliteľná výbava nie preto, že by bolo drahé, ale preto, že niektorí ľudia nechceli mať na streche takú hmotnosť navyše.

Pod kapotou sa nachádzal 3,6-litrový motor ako v modeli Carrera, ale s turbodúchadlom. Dokázal z neho vytiahnuť 408 koní a na tú dobu ponúkal nevídané zrýchlenie.. Aj o dve desaťročia neskôr sa stále považoval za veľmi rýchle auto, a to vďaka zrýchleniu z 0 na 100 km/h (0-62 mph) za 4 sekundy.

Technické údaje Auta

 

Engine type – Number of cylinders : V6 Turbo
Engine Code : M64/60
Fuel type : Petrol
Fuel System : MPI
Engine Position : Rear
Engine size – Displacement – Engine capacity : 3.6L
Bore x Stroke : 100.0 x 76.4 mm
3.94 x 2.99 inches
Number of valves : 12 Valves
Aspiration : 2 turbos KKK (0.8 bar) + Intercoolers
Compression Ratio : 8.0
Maximum power – Output – Horsepower : 402 HP
Maximum torque : 540 Nm or 398 lb.ft @ 4500 rpm
Drive wheels – Traction – Drivetrain : AWD
Transmission Gearbox – Number of speeds :
Num. of Doors : 2    
Wheelbase : 227 cm or 89.37 inches    
Length : 424 cm or 166.93 inches    
Width : 180 cm or 70.87 inches    
Height : 128 cm or 50.39 inches    
Aerodynamic drag coefficient – Cx : 0.34    
Front Brakes – Disc dimensions : Vented Discs (322 mm)    
Rear Brakes – Dics dimensions : Vented Discs (322 mm)    
Front Tyres – Rims dimensions : 225/40 R18    
Rear Tyres – Rims dimensions : 285/30 R18    
Curb Weight : 1500 kg OR 3307 lbs    
Weight-Power Output Ratio : 3.7 kg/hp    
Trunk / Boot capacity : 123 L    
Front Suspension : Independent. McPherson. coil springs. anti-roll bar
Rear Suspension : A-Arm. double wishbones. anti-roll bar
Fuel Consumption – Economy – Combined: 15.7 L/100km
18 mpg UK / 15 mpg US
Fuel Consumption – Economy – Open road: 11.2 L/100km
25 mpg UK / 21 mpg US
Fuel Consumption – Economy – City: 23.5 L/100km
12 mpg UK / 10 mpg US
Range : 471 Km or 293 miles
Fuel Tank Capacity : 74 L
16.3 UK gallons
19.5 US gallons
CO2 emissions : 375 g/Km (estimate)
Top Speed : 290 km/h or 180 Mph
Acceleration 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) : 4 s