Porsche 993 Turbo Techart
TECHART Automobildesign GmbH je nemecký automobilový tuner špecializujúci sa na existujúce vozidlá Porsche, pre ktoré ponúka rozsiahle tuningové balíky. Spoločnosť založili v roku 1987 Thomas Behringer a Matthias Kraus vo Fellbachu a o rok neskôr bolo sídlo spoločnosti presunuté do nemeckého Leonbergu. V priebehu 90. rokov minulého storočia spoločnosť Techart pokračovala v úpravách vozidiel Porche. Bol to posledný, vzduchom chladený model Turbo a prvý model Turbo s pohonom všetkých kolies z modelového radu 911.
Model 911 Turbo bol už vtedy legendárny a stanovil štandardy pre superautomobily na celom svete. Bolo to jediné auto, ktoré dokázalo vyzvať alebo zahanbiť Ferrari na okruhu, najmä ak bola trať mokrá, a jeho systém pohonu všetkých kolies poskytoval lepšiu trakciu ako Ferrari s pohonom zadných kolies. Porsche 911 Turbo bolo najbližším spojením medzi modelom 911 a mohutným Porsche 959, víťazom pretekov Dakar a LeMans.
Vyzeralo zákerne. Predný nárazník mal so širokou mriežkou a jednou lamelou. Na jeho rohoch boli vzduchové mriežky na chladenie bŕzd. Široké telo zvýrazňovali vzduchové vstupy na zadných blatníkoch, ktoré boli potrebné na napájanie turbodúchadla KKK. Pevné krídlo v zadnej časti bolo navrhnuté tak, aby zabezpečovalo prítlak na zadné kolesá.
V interiéri bolo Turbo vyrobené z vysokokvalitných materiálov, s koženými športovými sedadlami a plnohodnotnou prístrojovou doskou s piatimi ovládačmi. Klimatizácia a prémiové audio boli pre vozidlo štandardom. Strešné okno sa ponúkalo ako voliteľná výbava nie preto, že by bolo drahé, ale preto, že niektorí ľudia nechceli mať na streche takú hmotnosť navyše.
Pod kapotou sa nachádzal 3,6-litrový motor ako v modeli Carrera, ale s turbodúchadlom. Dokázal z neho vytiahnuť 408 koní a na tú dobu ponúkal nevídané zrýchlenie.. Aj o dve desaťročia neskôr sa stále považoval za veľmi rýchle auto, a to vďaka zrýchleniu z 0 na 100 km/h (0-62 mph) za 4 sekundy.
Technické údaje Auta
Engine type – Number of cylinders : | V6 Turbo |
Engine Code : | M64/60 |
Fuel type : | Petrol |
Fuel System : | MPI |
Engine Position : | Rear |
Engine size – Displacement – Engine capacity : | 3.6L |
Bore x Stroke : | 100.0 x 76.4 mm 3.94 x 2.99 inches |
Number of valves : | 12 Valves |
Aspiration : | 2 turbos KKK (0.8 bar) + Intercoolers |
Compression Ratio : | 8.0 |
Maximum power – Output – Horsepower : | 402 HP |
Maximum torque : | 540 Nm or 398 lb.ft @ 4500 rpm |
Drive wheels – Traction – Drivetrain : | AWD |
Transmission Gearbox – Number of speeds : |
6 speed Manual
|
Num. of Doors : | 2 | ||
Wheelbase : | 227 cm or 89.37 inches | ||
Length : | 424 cm or 166.93 inches | ||
Width : | 180 cm or 70.87 inches | ||
Height : | 128 cm or 50.39 inches | ||
Aerodynamic drag coefficient – Cx : | 0.34 | ||
Front Brakes – Disc dimensions : | Vented Discs (322 mm) | ||
Rear Brakes – Dics dimensions : | Vented Discs (322 mm) | ||
Front Tyres – Rims dimensions : | 225/40 R18 | ||
Rear Tyres – Rims dimensions : | 285/30 R18 | ||
Curb Weight : | 1500 kg OR 3307 lbs | ||
Weight-Power Output Ratio : | 3.7 kg/hp | ||
Trunk / Boot capacity : | 123 L | ||
Front Suspension : | Independent. McPherson. coil springs. anti-roll bar | ||
Rear Suspension : | A-Arm. double wishbones. anti-roll bar |
Fuel Consumption – Economy – Combined: | 15.7 L/100km 18 mpg UK / 15 mpg US |
Fuel Consumption – Economy – Open road: | 11.2 L/100km 25 mpg UK / 21 mpg US |
Fuel Consumption – Economy – City: | 23.5 L/100km 12 mpg UK / 10 mpg US |
Range : | 471 Km or 293 miles |
Fuel Tank Capacity : | 74 L 16.3 UK gallons 19.5 US gallons |
CO2 emissions : | 375 g/Km (estimate) |
Top Speed : | 290 km/h or 180 Mph |
Acceleration 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) : | 4 s |
Prevádzkové hodiny
Pondelok - Nedeľa: 09.00-21.00
Múzeum & Hotel
info@doubleredcars.sk +421 910-446-447
Reštaurácia a objednávanie jedla
redhorse@doubleredcars.eu +421 911-700-010
© 2024 Double Red Cars Museum. Všetky práva vyhradené.| Ochrana osobných údajov