De Tomaso Longchamp GTS

Scroll Down

De Tomaso Longchamp GTS

Longchamp bol vyvinutý zo štvordverového sedanu De Tomaso Deauville s kratším rázvorom a rovnakým zavesením kolies, motora a prevodovky. Rovnaká platforma bola základom pre Maserati Kyalami grand tourer a sedan Maserati Quattroporte III, keďže Maserati v tom čase vlastnila spoločnosť De Tomaso. Deauville a Longchamp boli jediné sériové vozidlá s motorom vpredu, ktoré vyrábala spoločnosť De Tomaso. Longchamp bol prvýkrát vystavený na autosalóne v Turíne v roku 1972 a spočiatku sa ponúkal len ako dvojdverové kupé 2+2. Navrhol ho Tom Tjaarda zo spoločnosti Ghia a bol ovplyvnený jeho predchádzajúcim prototypom Lancia Marica. Longchamp mal dlhú a širokú kapotu, aby sa do nej zmestil americký pohonný agregát, t. j. motor Ford Cleveland V8 s objemom 351 cm3. Na autosalóne v Turíne v roku 1980 bol predstavený športový variant GTS so širšími kolesami a rozšírenými blatníkmi. Vyrobila ho milánska spoločnosť Carrozerria Pavesi a podľa špecifikácií GTS bol vyrobený malý počet vozidiel. Pavesi tiež prestaval niekoľko starších kupé na Spydery. Celkovo bolo v rokoch 1972 až 1989 vyrobených 409 vozidiel (309 kupé, 86 GTS a 14 Spyders).

Technické údaje Auta

 

Engine type – Number of cylinders :– V8
Fuel type :Petrol
Fuel System :Four Barrel Carburetor
Engine Alignment :Longitudinal
Engine size – Displacement – Engine capacity :5763 cm3 / 351.7 cu-in
Bore x Stroke :101.6 x 88.9 mm
4 x 3.5 inches
Number of valves :16 Valves
Compression Ratio :8.5
Maximum power – Output – Horsepower :330 HP
@ 6000 rpm
Maximum torque :451 Nm / 332 lb-ft
@ 4000 rpm
Drive wheels – Traction – Drivetrain :RWD
Transmission Gearbox – Number of speeds :5 speed Manual
Wheelbase :260 cm / 102.36 in
Length :453 cm / 178.35 in
Width :195.4 cm / 76.93 in
Height :129.5 cm / 50.98 in
Curb Weight :1700 Kg / 3748 lbs
Weight-Power Output Ratio :5.7 kg/hp

 

Fuel Tank Capacity :98 L
25.9 US gallons
21.6 UK gallons

 

Top Speed :255 km/h or 158 Mph
Acceleration 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) :5.5 s