De Tomaso Longchamp GTS
Scroll Down
Longchamp bol vyvinutý zo štvordverového sedanu De Tomaso Deauville s kratším rázvorom a rovnakým zavesením kolies, motora a prevodovky. Rovnaká platforma bola základom pre Maserati Kyalami grand tourer a sedan Maserati Quattroporte III, keďže Maserati v tom čase vlastnila spoločnosť De Tomaso. Deauville a Longchamp boli jediné sériové vozidlá s motorom vpredu, ktoré vyrábala spoločnosť De Tomaso. Longchamp bol prvýkrát vystavený na autosalóne v Turíne v roku 1972 a spočiatku sa ponúkal len ako dvojdverové kupé 2+2. Navrhol ho Tom Tjaarda zo spoločnosti Ghia a bol ovplyvnený jeho predchádzajúcim prototypom Lancia Marica. Longchamp mal dlhú a širokú kapotu, aby sa do nej zmestil americký pohonný agregát, t. j. motor Ford Cleveland V8 s objemom 351 cm3. Na autosalóne v Turíne v roku 1980 bol predstavený športový variant GTS so širšími kolesami a rozšírenými blatníkmi. Vyrobila ho milánska spoločnosť Carrozerria Pavesi a podľa špecifikácií GTS bol vyrobený malý počet vozidiel. Pavesi tiež prestaval niekoľko starších kupé na Spydery. Celkovo bolo v rokoch 1972 až 1989 vyrobených 409 vozidiel (309 kupé, 86 GTS a 14 Spyders).
Technické údaje Auta
Engine type – Number of cylinders : | – V8 |
Fuel type : | Petrol |
Fuel System : | Four Barrel Carburetor |
Engine Alignment : | Longitudinal |
Engine size – Displacement – Engine capacity : | 5763 cm3 / 351.7 cu-in |
Bore x Stroke : | 101.6 x 88.9 mm 4 x 3.5 inches |
Number of valves : | 16 Valves |
Compression Ratio : | 8.5 |
Maximum power – Output – Horsepower : | 330 HP @ 6000 rpm |
Maximum torque : | 451 Nm / 332 lb-ft @ 4000 rpm |
Drive wheels – Traction – Drivetrain : | RWD |
Transmission Gearbox – Number of speeds : | 5 speed Manual |
Wheelbase : | 260 cm / 102.36 in |
Length : | 453 cm / 178.35 in |
Width : | 195.4 cm / 76.93 in |
Height : | 129.5 cm / 50.98 in |
Curb Weight : | 1700 Kg / 3748 lbs |
Weight-Power Output Ratio : | 5.7 kg/hp |
Top Speed : | 255 km/h or 158 Mph |
Acceleration 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) : | 5.5 s |