BMW 700 Luxus Coupe

Scroll Down

BMW 700 Luxus Coupe

BMW 700 je menšie vozidlo s motorom vzadu, ktoré spoločnosť BMW vyrábala v rôznych modeloch od augusta 1959 do novembra 1965. Bol to prvý automobil BMW s jednoliatou konštrukciou.

Model 700 bol predajným úspechom v čase, keď BMW bolo blízko finančného krachu. Model 700 bol tiež úspešný vo svojej triede v motoristickom športe, a to v sériovej podobe aj ako základ pretekárskeho špeciálu s názvom 700RS.

Motor bol zväčšenou verziou motora používaného v motocykli R67 a v modeli 600.

Verzie kupé a sedan modelu 700 boli predstavené na autosalóne vo Frankfurte v roku 1959. Po výstave dostala spoločnosť BMW 25 000 objednávok na 700-ky. Výroba kupé BMW 700 sa začala v auguste 1959, verzia sedan nasledovala v decembri.

Veľký počet objednávok bol pre BMW, ktoré sa nachádzalo vo finančnej kríze, vítanou správou. V decembri 1959 akcionári zablokovali návrh dozornej rady BMW predať BMW spoločnosti Daimler-Benz. Auto vďaka ktorému BMW nebolo predané Mercedesu.

Technické údaje Auta

 

Engine type – Number of cylinders : Boxer 2
Fuel type : Petrol
Engine size – Displacement – Engine capacity : 697 cm3 / 42.5 cu-in
Bore x Stroke : 78.00 x 73.00 mm
3.07 x 2.87 inches
Number of valves : 4 Valves
Compression Ratio : 7.50
Maximum power – Output – Horsepower : 30 PS / 30 HP / 22 kW
@ 5000 rpm
Maximum torque : 50.0 Nm / 36 lb-ft
@ 5000 rpm
Drive wheels – Traction – Drivetrain : RWD
Transmission Gearbox – Number of speeds :
Body : Coupé    
Num. of Doors : 2    
Wheelbase : 212.1 cm / 83.5 in    
Length : 353.8 cm / 139.29 in    
Width : 148.1 cm / 58.31 in    
Height : 125 cm / 49.21 in    
Curb Weight : 601 Kg / 1325 lbs    
Weight-Power Output Ratio : 20 kg/hp    
Steering : Rack and pinion. –    
Front Suspension : Coil springs.
Rear Suspension : Coil springs.

 

Top Speed : 121 Km/h / 75 Mph