BMW 700 Luxus Coupe
BMW 700 je menšie vozidlo s motorom vzadu, ktoré spoločnosť BMW vyrábala v rôznych modeloch od augusta 1959 do novembra 1965. Bol to prvý automobil BMW s jednoliatou konštrukciou.
Model 700 bol predajným úspechom v čase, keď BMW bolo blízko finančného krachu. Model 700 bol tiež úspešný vo svojej triede v motoristickom športe, a to v sériovej podobe aj ako základ pretekárskeho špeciálu s názvom 700RS.
Motor bol zväčšenou verziou motora používaného v motocykli R67 a v modeli 600.
Verzie kupé a sedan modelu 700 boli predstavené na autosalóne vo Frankfurte v roku 1959. Po výstave dostala spoločnosť BMW 25 000 objednávok na 700-ky. Výroba kupé BMW 700 sa začala v auguste 1959, verzia sedan nasledovala v decembri.
Veľký počet objednávok bol pre BMW, ktoré sa nachádzalo vo finančnej kríze, vítanou správou.
V decembri 1959 akcionári zablokovali návrh dozornej rady BMW predať BMW
spoločnosti Daimler-Benz.
Auto vďaka ktorému BMW nebolo predané Mercedesu.
Technické údaje Auta
Engine type – Number of cylinders : | Boxer 2 |
Fuel type : | Petrol |
Engine size – Displacement – Engine capacity : | 697 cm3 / 42.5 cu-in |
Bore x Stroke : | 78.00 x 73.00 mm 3.07 x 2.87 inches |
Number of valves : | 4 Valves |
Compression Ratio : | 7.50 |
Maximum power – Output – Horsepower : | 30 PS / 30 HP / 22 kW @ 5000 rpm |
Maximum torque : | 50.0 Nm / 36 lb-ft @ 5000 rpm |
Drive wheels – Traction – Drivetrain : | RWD |
Transmission Gearbox – Number of speeds : |
4 speed Manual
|
Body : | Coupé | ||
Num. of Doors : | 2 | ||
Wheelbase : | 212.1 cm / 83.5 in | ||
Length : | 353.8 cm / 139.29 in | ||
Width : | 148.1 cm / 58.31 in | ||
Height : | 125 cm / 49.21 in | ||
Curb Weight : | 601 Kg / 1325 lbs | ||
Weight-Power Output Ratio : | 20 kg/hp | ||
Steering : | Rack and pinion. – | ||
Front Suspension : | Coil springs. | ||
Rear Suspension : | Coil springs. |
Top Speed : | 121 Km/h / 75 Mph |